Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Ayam Goreng Kunyit Sedap Dan Simple

Resepi ayam goreng kunyit sedap danny, resepi ayam goreng kunyit sedap dan tri, resepi ayam goreng kunyit sedap danica, resepi ayam goreng kunyit, resepi ayam goreng rempah, resepi ayam goreng kfc, resepi ayam masak merah, resepi ayam penyet,

Assalamualaikum semua!

Siapa kat sini penyuka masakan Melayu? Kalau ya, ada satu lagi resepi yang wajib korang cuba, iaitu resepi ayam goreng berempah! Hari ni saya nak kongsikan resepi mudah dan sedap ni dengan korang semua. Jangan lupa baca sampai habis supaya korang tak tertinggal sebarang langkah penting dalam penyediaan resepi ni.

Bahan-bahan

  • 1 ekor ayam, potong kecil-kecil
  • 2 biji bawang merah
  • 3 ulas bawang putih
  • 1 inci halia
  • 1 sudu the ketumbar
  • 1 sudu the serbuk kunyit
  • 1 sudu the serbuk lada hitam
  • 2 sudu the serbuk cili kering
  • Garam secukupnya
  • Minyak untuk menggoreng

Cara-cara

Pertama-tama, hiris haluskan bawang merah, bawang putih, dan halia. Lepas tu, sangai ketumbar hingga garing dan tumbuk halus. Kemudian, panaskan minyak dalam periuk dan masukkan semua bahan tumbuk tadi. Tumis sehingga naik bau.

Selepas itu, masukkan serbuk kunyit, serbuk lada hitam, dan serbuk cili kering ke dalam periuk dan kacau rata. Masukkan ayam dan kacau hingga kesemua bahan tercampur rata.

Tambah garam secukupnya dan biarkan ayam merebus dalam kuali sehingga masak sepenuhnya dan berwarna kekuningan. Angkat ayam daripada minyak dan toskan minyaknya.

Untuk membuatkan ia lebih rangup, bolehlah gorengkan ayam sebentar lagi. Sekarang, resepi ayam goreng berempah yang sedap dan mudah sudah siap untuk dihidangkan!

Jangan lupa kongsikan resepi ni dengan ahli keluarga dan kawan-kawan korang ye! Selamat mencuba!

That's all for today. Jumpa lagi dengan resipi baru yang lebih menarik di lain waktu.

Resepi Ayam Goreng Kunyit Sedap Dan Simple

If you are looking for Resepi ayam goreng kunyit simple dan sedap jom masak ♡ pinterest, you've visit to the right web. We have images like Ayam goreng kunyit rangup namakucella ayam goreng kunyit untuk sahur, ayam goreng kunyit resepi cara dan resepi untuk membuat ayam goreng, resepi ayam goreng kunyit yang menyelerakan the resepi. Read more:

Resepi ayam goreng kunyit simple dan sedap jom masak ♡ pinterest, ayam goreng kunyit rangup namakucella ayam goreng kunyit untuk sahur

Goreng kunyit resepi rangup ringkas sedap resipi nachos inspirasi seismik. Resepi ayam goreng berempah yang mudah dan enak free malaysia today (fmt). Kunyit goreng ayam resepi menyelerakan masak. Resepi ayam goreng kunyit sedap simple mudah viral ala thai. Ayam kunyit goreng masak resepi sedap paling berbuka puasa soalan resipi bersahur disediakan kk kongsi paprik masakan mulut pencuci sambal. Kunyit resepi goreng sedap mudah digoreng dasar potongan garam dilapisi. Goreng berempah nasi resepi sedap butterkicap rangup dan minyak herba masakan mamak boleh sangat malam lauk enak gunakan dengan senang


Also read:

.
close