Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Donut Kentang Guna Breadmaker

Resepi donut kentang guna breadmaker sourdough, resepi donut kentang guna breadmaker cinnamon, resepi donut kentang guna breadmaker for sale, resepi donut kentang guna airlines, resepi kentang, resepi kentang lenyek, resepi kentang goreng, resepi kentang black pepper, resepi kentang rangup, resepi donut gebu, resepi donut coklat,

Masih mencari resepi untuk dipersembahkan kepada keluarga tercinta? Anda mesti cuba Resepi Donut Kentang yang amat sedap ini! Bahan-bahannya senang untuk didapati di mana-mana pasaraya dan walau bagaimanapun, kelembutan rasa dari donut ini pasti membuatkan kenangan di lidah anda.

Donut Kentang

Bahan-bahan:

  • 2 biji kentang kecil – rebus dan hancurkan
  • 1/4 cawan susu segar
  • 2 camca besar mentega tawar
  • 1 biji telur
  • 1/4 cawan gula kastor
  • 1/4 sudu teh garam
  • 1 paket yis sebati (atau satu paket pekatkan yis)
  • 2 cawan tepung gandum

Cara-cara:

  1. Campurkan kentang, susu segar, mentega tawar, telur, gula kastor dan garam dalam mangkuk besar. Gaul rata bahan-bahan ini.
  2. Setelah itu, masukkan campuran yis ke dalam mangkuk dan kacau perlahan-lahan dengan menggunakan sudu kayu.
  3. Tambahkan sedikit-sedikit tepung gandum ke dalam mangkuk dan teruskan mengacau adunan sehingga menjadi lebih pekat.
  4. Letakkan adunan diatas permukaan yang telah disalut tepung dan uli sehingga menjadi lembut dan tidak lengket. Biarkan adunan itu naik selama 1 jam.
  5. Selepas itu, ambil sedikit adunan dan bentukan menjadi bentuk donut. Pastikan bahagian sisi donut rapat supaya tidak terbuka ketika dimasak.
  6. Diamkan setiap donut selama lebih kurang 10 minit. Kemudian, gorengkan ke dalam minyak panas sehingga berwarna kuning keperangan.
  7. Susun donut ke dalam pinggan dan perahan sedikit minyak keluar menggunakan kertas tisu.

Jangan tunggu lagi, cuba resepi Donut Kentang yang lembut dan sedap ini untuk membuatkan hari anda lebih menyenangkan! Buat sambil bernyanyi-nyanyi di dapur, dan peluk keluarga anda sambil menikmati aroma masakan yang menggiurkan.

Resepi Donut Kentang Guna Breadmaker

If you are looking for Donut gebu (guna tepung roti), you've came to the right page. We have images like Resepi donut kentang yang mudah, sedap, lembut dan menjadi gebu, donut gebu (guna tepung roti), resepi donut kampung mudah hidangan penutup, makanan ringan manis. Here you go:

Donut kentang ~ resepi terbaik, pin di donuts

Donut gebu (guna tepung roti). Donut resepi telur guna kampung lembut uli gebu doh utk sesuai biji frozen rupanya pau sukatan tepung rasa cawan yis. Donut gebu dan lembut guna 1 bahan semulajadi youtube. 6 himpunan resepi donut gebu, lembut dan mudah (guna tangan saja. Resepi donut lembut & gebu, hanya guna tepung adunan segera rm2.10 je. Resepi sempoi guna donat. Pin di donuts


Also read:

.
close