Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Nugget Ayam Ala Kfc

Resepi ayam goreng kfc, cara membuat ayam kfc, resep nugget ayam sayur, cara buat nugget ayam, cara pembuatan nugget ayam, resep nugget ayam wortel, resep nugget ayam keju, resepi nugget ayam baby, resepi nugget ayam,

Ini adalah resepi nugget ayam yang sangat sedap dan mudah untuk dibuat di rumah. Hanya dengan menggunakan ayam dan bahan-bahan yang mudah didapati di dapur anda, anda boleh membuat nugget yang enak dan sihat. Sama ada sebagai snek atau sebagai makanan yang lengkap pada waktu makan, pasti semua keluarga akan sukakan hidangan ini.

Bahan-bahan:

1) Ayam cincang - 500gm
2) Bawang putih - 2 ulas (cincang)
3) Bawang besar - 1 biji (cincang)
4) Telur - 2 biji
5) Serbuk kari - 1 sudu kecil
6) Garam - secukup rasa
7) Serbuk lada hitam - secukup rasa
8) Minyak masak - 1 sudu besar
9) Tepung roti - 2 cawan
10) Air - 1 cawan

Cara-cara:

1) Panaskan minyak di dalam kuali dan tumiskan bawang putih dan bawang besar sehingga harum.
2) Tambahkan ayam cincang dan gaulkan dengan bahan lain. Masak sehingga ayam masak.
3) Laraskan api dan biarkan campuran ayam sejuk.
4) Semasa campuran sejuk, pukul telur ke dalam adunan dan gaul dengan rata.
5) Ambil sedikit adunan dan bulatkan menjadi nugget kecil.
6) Gaulkan dalam tepung roti dan letakkan pada dulang yang dilapik kertas minyak.
7) Panaskan oven pada suhu 200 darjah Celsius dan panggang nugget selama 15 minit atau sehingga keperangan.
8) Hidangkan dan nikmati nugget ayam yang sedap ini.

Nugget ayam ini merupakan makanan yang sangat serbaguna dan sesuai untuk dihidangkan pada bila-bila masa. Anda boleh menikmatinya bersama dengan sos dan juga hidangan sampingan seperti sayuran atau kentang goreng.

Untuk menikmati nugget ayam yang sihat dan sedap, pastikan anda menggunakan ayam yang segar dan berkualiti tinggi. Anda juga boleh menambahkan rempah dan herba yang lain seperti daun bawang dan kulit kayu manis untuk memberikan rasa dan aroma yang lebih lagi.

Jadi, jom cuba resepi nugget ayam yang sedap dan sihat ini hari ini. Anda boleh membuat nugget ayam yang mudah dan cepat dengan menggunakan bahan-bahan yang ada di dapur anda. Selamat mencuba!

Resepi Nugget Ayam Ala Kfc

If you are searching about Resepi nugget ayam homemade yang simple & sedap tcer.my, you've visit to the right web. We have images like Resepi nugget ayam ala kfc • resepi bonda, resepi nugget ayam homemade yang mudah blog mummy ida, ~in my place~ resipi. Here you go:

Resepi nugget ayam buat simanja tersayang, tentu dia suka! august, resepi nugget ayam homemade yang simple & sedap tcer.my

Resepi nugget ayam homemade yang simple & sedap tcer.my. Resepi nugget ayam ala kfc • resepi bonda. Resepi nugget ayam kfc special chef hairul hissam. Nasi kfc goreng buat dailymakan resepi dahlia. Ini cara buat nasi butter & ayam goreng ala kfc, anakanak pasti suka. Nugget resepi simanja. Ayam nugget resepi azhan baharun niena filzah comel uniform makanan sedap


Also read:

.
close