Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Udang Butter Telur Masin

Resepi udang butter telur masin goreng, resepi udang butter telur paskah, resepi udang butter telur faberge, resepi udang butter telur katak, resepi udang butter telur lalat, resepi udang butter telur asin, resepi udang butter telur dadar, resepi udang butter telur, resepi udang butter prawn, resepi udang goreng kunyit,

Di sini saya ingin berkongsi resepi yang pastinya akan memeriahkan lagi hidangan di meja makan anda. Resepi kali ini adalah Resepi Udang Butter Telur Masin yang pastinya sangat enak dan memukau selera. Mari kita lihat bahan-bahan yang diperlukan untuk memasak hidangan yang istimewa ini.

Bahan-bahan:

- 500g udang
- 1 biji telur
- 1 sudu besar tepung jagung
- 2 sudu besar serbuk kari
- 1 sudu besar serbuk lada
- 1/2 sudu kecil garam
- 1 kiub ayam
- Minyak masak secukupnya
- 1 keping limau nipis
- 1 biji bawang besar
- 5 ulas bawang putih
- 5 tangkai daun kari

Cara-cara:

1. Cuci bersih udang dan ambil keluar kepala dan kulit badannya.
2. Satukan udang dengan garam, serbuk kari, serbuk lada dan marinate dalam 10 minit.
3. Setelah itu, gorengkan udang dalam minyak yang sudah dipanaskan dan pastikan ia menjadi kuning keemasan.
4. Kemudian ambil keluar udang dan ketepikan.
5. Tumiskan bawang besar, bawang putih, dan daun kari hingga kebauan.
6. Masukkan kiub ayam dan biarkan ia hancurkan dalam kuali hingga betul-betul hancur dan bercampur dengan bahan-bahan lain.
7. Masukkan sedikit air dan kemudian masukkan juga telur.
8. Setelah itu, masukkan udang ke dalam kuali dan lumatkan sedikit kiub ayam lagi untuk menambahkan perisa.
9. Apabila udang sudah masak, laraskan api dan masukkan mentega.
10. Hidangkan dengan hiasan daun bawang yang sudah dicincang halus.

Anda pasti akan teruja apabila mencuba resepi ini di rumah. Rasanya yang gurih dan sedap untuk dimakan pada waktu petang atau malam, bergantung pada cita rasa masing-masing. Jangan lupa kongsikan resepi ini dengan rakan-rakan anda agar mereka juga dapat merasai kelezatan hidangan ini.

Anda kini sudah tahu cara untuk memasak hidangan yang luar biasa ini. Segera cuba di rumah dan pastikan keluarga anda dapat menikmati hidangan yang sangat sedap ini. Selamat mencuba!

Resepi Udang Butter Telur Masin

If you are looking for Resepi udang butter telur masin yang terlajak sedap. peminat udang, you've came to the right web. We have pictures like Resepi udang telur masin chinese style resep masakan khas, resepi udang butter telur masin yang terlajak sedap. peminat udang, resepi udang buttermilk telur masin ~ resep masakan khas. Here you go:

Resepi udang butter telur masin yang terlajak sedap. peminat udang, resepi udang buttermilk telur masin ~ resep masakan khas

Telur masin udang resepi goreng ketam masak resipi kuali asal zila4ever. Masin resepi telur udang goreng sotong resepibonda masak. Telur udang masin resepi goreng masak masakan kita asin selera ikan rebus lemak labu khas bahan2. Resepi menu berbuka udang goreng butter telur masin eintan nurfuzie. Telur masin udang resepi masak sotong iluminasi masakan resep ringkas resipi khas. Resepi udang telur masin memang marvellous peminat. Resepi udang butter telur masin yang terlajak sedap. peminat udang



Also read:

.
close