Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Kek Coklat Yogurt

Resepi kek coklat simple, resepi kek coklat moist tanpa telur, resepi kek coklat cheese kukus, resepi kek coklat bakar, resepi kek coklat sedap, resepi kek coklat che nom, resepi kek coklat moist azlina ina, resepi kek batik, resepi kek butter, resepi kek tapak kuda, resepi kek buah kukus, resepi kek coklat moist,

Nak mencuba satu lagi resepi yang pastinya memikat selera anda? Anda patut cuba resepi Kek Yogurt Strawberi Bercheese yang lembut dan gebu ini! Dengan menggunakan kepingan keju yang mencair di atas kek yang sedap ini, ia pasti akan menjadi kegemaran setiap orang.

Bahan-bahan:

  • 170gm keju krim suhu bilik
  • 150gm gula caster
  • 3 biji telur saiz besar
  • 2 sudu besar jus lemon
  • 200gm plain yoghurt tanpa gula
  • 200gm tepung gandum
  • 1 sudu besar baking powder
  • Segenggam strawberi

Cara-cara:

  1. Panaskan oven suhu 170 darjah Celsius. Sedia bekas kek bersaiz 8 inci dengan kertas pembakar.
  2. Ayatkan keju krim dan gula dalam mangkuk besar sehingga lembut dan kembang. Tambahkan telur satu per satu. Masukkan jus lemon dan yoghurt, kacau rata.
  3. Tapis tepung gandum dan baking powder ke dalam adunan. Kacau sedikit demi sedikit sehingga sebati. Guna teknik penyeknya bila mengadun bahannya.
  4. Hiris strawberi dan masukkan ke dalam adunan. Gaul rata.
  5. Letakkan adunan ke dalam bekas kek yang telah disediakan. Bakar kek selama kira-kira 45-50 minit atau hingga kek masak sepenuhnya. (Jangan terlalu lama, kek akan jadi kekeringan).
  6. Biarkan kek sejuk dahulu sebelum memberikan topping keju.
  7. Ayatkan keju krim dalam mangkuk kecil dan letakkan mangkuk itu pada mangkuk yang lebih besar berisi air panas. Kacau keju sehingga mencair dan gunakan sudu untuk menuangkan keju atas kek. Hias dengan strawberi atas kek sebelum dihidangkan.

Resepi ini amat mudah dan senang untuk diikuti dan dihasilkan dalam masa yang singkat. Ia sesuai sebagai hidangan di waktu petang bersama-sama dengan keluarga dan sahabat-sahabat terdekat anda.

Jadi, jangan tunggu lagi! Cuba sekarang juga resepi Kek Yogurt Strawberi Bercheese yang sedap, lembut dan gebu ini dan kepuasan pastinya akan terjamin!

Resepi Kek Coklat Yogurt

If you are searching about Syabib resepi kek yogurt, you've came to the right page. We have pics like Kek lapis cheese kukus simple kuali sakti!!.., syabib resepi kek yogurt, me and my world ♪ ♭♫♪! resepi kek coklat moist. Read more:

Kek lapis cheese kukus simple kuali sakti!!.., resepi kek coklat moist apps on google play

Step by step resepi kek coklat cream cheese frosting foody bloggers. Syabib resepi kek yogurt. Resepi kek coklat moist. Kek coklat resepi cheese imej. Resepi kek coklat moist apps on google play. Resepi paling mudah menyediakan kek coklat moist yang sedap. From bakery 2 embroidery kek coklat cheese yogurt



Als o read:

.
close