Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Resepi Ayam Goreng Oat

Oath, resepi ayam goreng berempah, resepi ayam goreng kfc, resepi ayam goreng mamak, resepi ayam goreng berempah sedap, resepi ayam goreng berlada, resepi ayam goreng korea, resepi ayam paprik, resepi ayam penyet, resepi ayam buttermilk, resepi ayam goreng kunyit,

Siapa yang tidak suka merasa ayam goreng yang garing di luar dan empuk di dalam? Tetapi, bagaimana jika kita mencuba sedikit kelainan dengan menambahkan rasa halia yang sedap pada ayam goreng kita? Jangan risau, di bawah ini adalah resipi ayam goreng halia yang pasti akan meningkatkan selera dan membuat anda mahu memasaknya lagi dan lagi.

Bahan-bahan

Untuk membuat ayam goreng halia ini, anda akan memerlukan bahan-bahan berikut:

  • 500g ayam (potong kecil)
  • 1/2 sudu teh serbuk kunyit
  • 1/2 sudu teh serbuk halia
  • 1/2 sudu teh serbuk lada hitam
  • 1/2 sudu teh serbuk ketumbar
  • Garam secukup rasa
  • Minyak untuk menggoreng

Cara-cara

Ikuti langkah-langkah mudah ini untuk membuat ayam goreng halia yang sedap:

  1. Campurkan ayam dengan bahan-bahan yang disenaraikan di atas dalam satu bekas. Kacau rata dan biarkan kisaran 30 minit untuk meresapkan isi rempah ke dalam daging ayam.
  2. Panaskan minyak dalam kuali dan goreng ayam dalam minyak yang panas sehingga kekuningan dan garing. Angkat ayam dan toskan minyak yang berlebihan pada tisu dapur.
  3. Sedia untuk dinikmati sebagai hidangan utama atau sebagai snek petang. Selamat mencuba!

Jika anda ingin menambahkan rasa yang lebih kaya dan kompleks pada hidangan anda, anda boleh mencuba menuang sedikit madu atau kicap di atas ayam goreng halia anda sebelum menyajikannya.

Ayam goreng halia merupakan hidangan yang mudah dan boleh disediakan pada bila-bila masa. Ia juga sempurna untuk perkongsian dan pesta bersama keluarga dan rakan-rakan.

Kesimpulan

Menambahkan rasa halia pada ayam goreng biasa adalah cara yang mudah untuk menaikkan rasa pada hidangan anda. Dengan bahan-bahan yang mudah didapati dan proses yang mudah, anda boleh membuat hidangan yang sedap dan memuaskan selera keluarga anda. Pastikan anda mencuba resipi ini hari ini dan mula bereksperimen dengan hidangan lain!

Resepi Ayam Goreng Oat

If you are looking for Resepi ayam goreng berempah rangup sedap dimakan begitu saja, you've came to the right page. We have pics like Resepi ayam goreng halia • resepi bonda, resepi ayam goreng mamak wansite, our journey begins ayam goreng oat. Here you go:

Resepi ayam goreng berempah rangup sedap dimakan begitu saja, resepi ayam goreng quaker oat

Kunyit resepi goreng sedap potongan dilapisi garam digoreng. Dari dapur madihaa ayam goreng oats. Oat goreng ayam. Resepi ayam goreng berempah rangup sedap dimakan begitu saja. Berempah goreng ayam resepi dimakan saja rangup begitu. Resepi masak halia kicap tiram berempah perisa aneka sedap resipi ikat suami perut pedas crazyduck pesonapengantin maklong karteldakwah dapur cakar. Ayam goreng oat wattie resepi drumstick wattieshomemadecakes



Also read:

.
close